Flyget & Sing along

Fick en lista av Cultural Care på personer som skulle flyga samma dag som jag, tanken är att man ska kunna ta kontakt och slippa flyga själv. Känns dock lite konstigt att höra av sig till en okänd person man inte vet något om, för att fråga om hon vill checka in med en.Men flyget tar ju faktiskt bara ca 2+9 timmar, så då är det ju inte så farligt att sitta jämte någon om det blir helt fel, eller? Lyckligtvis visade det sig att det inte var några problem. Hon var verkligen en härlig tjej så det är henne jag hänger ihop med mest här nu på skolan, känns skönt att ha någon att prata svenska med mitt bland alla tyskar! 130 stycken är de och helt klart överrepresenterade! Känns lite synd att man inte läste tyska i skolan nu, för de pratar hellre tyska än engelska även om man står där, otrevligt är ordet! Men känns ändå okej, man förstår i alla fall vad alla säger utan problem när det gäller engelskan, ja när det inte blir för mycket tysk dialekt då. Fast nog om tyskar nu, istället går vi över till tjeckier;) Jag delar rum med en därifrån, det finns alla möjliga nationaliteter här, vilket är rätt kul egentligen. Man märkte det verkligen på Sing along "mötet", då alla länderna skulle framföra en barnsång med dans inför resten, vilket råkar vara ungefär 300 elever! Och nej jag har inte scenskräck! Haha, men det gick bra ändå.


Kommentarer
Postat av: Snygging Sarha from Sweeeden

Hahahahahahahah

vilken sång valde du??? Och vilken dans sen? "Drop it like it's hot kanske" ? :D

2010-08-08 @ 13:10:25
Postat av: Linnea

Nee, mormors lilla kraka skulle ut och aka, de andras val, jag orkade inte bry mig. haha;)

2010-08-08 @ 19:50:47
URL: http://aupairusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0