Första frågetecknet

Hur frågar men egentligen om saker som lön och när man egentligen jobbar, låter självklart, men det är inte riktigt det. Eftersom jag är deras första au pair är vi alla nya på detta, vilket kan vara bra, men samtidigt jobbigt, för de vet inte ibland lika lite som jag. Vi hade bestämt fredag som lönedag, så man har pengar till helgen, me like! Men hur ska betalningen ske, finns ju ett antal sätt, vi bestämde att fråga Lori när hon kommer på torsdag för lite informarionsmöte, min LCC (local childcare coordinator) Sen om när man egentligen jobbar blir svårt eftersom Dave kommer hem tidigare från jobbet, jobbar jag då eller inte? Hur räknar vi timmarna? Får ju jobba max 45 h i veckan och 10 timmar om dagen. Så frågade det igår och vi satte upp tider, så det kändes skönt, och så ska vi fixa en kalender tills idag för att kunna skriva upp det. Hittills säger min erfarenhet som iofs är liten, att det är bara att fråga. Så löser man det tillsammans. Verkligen en öppen och tillmötesgående familj.

L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0