Linda på besök från Philly

Har så mycket på gång speciellt under helgen för man vill göra så mycket som möjligt, så jag har inte hunnit uppdatera så mycket så här kommer ett klumpinlägg.

Fredag: Hade missförstått min värdmamma om deras semesterweekend som jag trodde skulle börja 8pm och inte 8am, så fick reda på kvällen innan att jag var lååång ledig. Så hörde av mig till Stacy och vi åkte till broadwaymall shoppade lite, hittade ett läppbalsam så kanske kan få kontroll på mina torra läppar snart. Sen var det dags att dra hem, skulle hämta upp Linda på Pennstation men hade lite extra tid så bestämde att följa med hem till henne men kunde inte få in Dix Hills i GPSen så försökte föjla efter henne, men tappade bort henne vid ett rödljus så åkte hem istället. Sen drog jag in till NYC strosade runt lite och hämtade upp Linda! Pratade och pratade...

Lördag: Vaknade torkade upp efter hunden, say no more... Sen åkte vi iväg för frukost, blev mer frukost/kombinerad-lunch sen var vi påväg till NYC, gick runt och shoppade hittade faktiskt lite! Lite linnen, en kjol, randig trekvartströja... Så nu blir det att hålla i pengarna! Haha, i alla fall till nästa lön... Fast har lagt upp en budget så jag har lite att resa för, vill ju dra till Philladelfia, Washington, Boston och lite annat här på Östkusten på långhelger:) Starbucks blev det med, tog en Strawberryfrappuciono, mums. Sen blev det även cheesecake factory som vi åkte en liten omväg för att få, men helt värt det. Så nu har jag bestämt mig för att se upp med vad jag äter och börja träna, på riktigt! Finns ju faktiskt alternativet att ståemot...hmm. Men hade riktigt kul, strosa runt och prata. Olika situationer, hur det känns att komma in i en familj och så, när det varit jobbigt, det som gått tokigt och det som varit kul. Känns skönt att prata med någon som går igenom samma saker, men ändå har distans och som man kan djupprata med. Me like!

Söndag: Åkte in till New York igen, köpte lite T-shirtar bla en I<3 NY tröja. Käkade på Subway, riktigt gott, sen var det dags att säga hej då för denna helgen. Men vi har bestämt att försöka träffas en gång i månaden, så hoppas att det kommer fungera. För har verkligen kul ihop:) Sen åkte jag hem, var hemma 5 minuter före familjen vilket gjorde att jag hann flytta lite saker jag brett ut. Phuu! Sen fick Sharin städa huset pga moby... Det som är bra är att det är den enda skiten som behövts ta hand om i helgen. Sen stack jag och shoppade lite shampo, pincett och sånna saker. Känner mig lite duktig, med allt jag hunnit. Nästa gång Linda kommer så vill vi gå på vaxmuseumet, broadwayshow mm. Hoppas vi hinner allt och att vi får tag på biljetter till en bra show till ett bra pris.
 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hektiskt helg utan barn. Du verkar inte ha några större fritidssysselsättningsproblem (långt ord:)eller ngn att spendera tiden med. Gott för lilla mamma att veta att du inte är ensam...;) Jag vill oooockså gå på broadway show, hoppas vi kan ta ngn tur på det när vi kommer o hälsar på. The show goes on/mamma

2010-09-03 @ 11:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0