New York City, on my own

Första helgen ledigt och första gången jag ska in till NYC  med några andra aupairer och shoppa, woho! Detta var vad som hände, jag fick ta tåget in själv efter att dave släppt av mig vid hicksville station, eftersom de andra inte tar samma tåg sen möttes vi upp i Pennstation egentligen skulle vi mötas ute vid Durane, men jag hade turen att Dominic såg mig så jag behövde inte leta efter mötesplatsen som vi hade bestämt och som jag vet nu att jag aldrig skulle ha hittat till, så puhh någon gång ska man ha tur! Sen letade vi upp de andra två som åkt själva, älskar NYC när det gäller att hitta, så lätt med deras gatsystem. När vi samlats hela gruppen på 7 pers så gick vi runt lite, pratade, käkade lite, tog en muffins på ett fik som varit med i Sex and the city, gick förbi var de spelade in vänner, där lägenheten låg, gick till Central Park, ja lite turist varning, fast Dominic hade sten koll på var allt låg så ingen karta och vilsen look, så kändes bra, haha.

Vi gick lite i affärer men inte så mkt, kände det var svårt när vi var en sån stor grupp, så ringde en av tjejernas pojkvän från hemma och ställde till det, så det slutar med att de pratar tyska för att försöka trösta henne så kom helt utanför samtalet, vilket jag kan fatta att de gjorde pga av situationen. Så jag och Petra bestämde oss för att vi går själva och shoppar så får de lite tid själva och reda ut det, de känner varandra sen skolan med, egentligen kände jag ingen så bra sen innan, utan mer bara småpratat med dem på skolan. Vi går och shoppar lite, in och ut i butiker, köpte inte så mycket dock, slutade med en kasse från Victoria Secret, annars var det inget mer. Haha jag kan åka till NYC och inte hitta mer, nästan en bedrift! Men nästa gång då gäller det!

När vi kände vi var klara så drog vi oss mot pennstation, käkade på vägen och bestämde oss för att hjälpa varandra att hitta tågen för vi skulle inte på samma. Vad som händer då är vi hittar Petras först nästan av misstag. Och vad händer next, jo...

Petra: Det här är mitt tåg, hej då hoppas du hittar ditt...
Jag: Ey vänta jag hittar inte här, jag kommer INTE att hitta det! (Allvarligt jag är helt lost)
Petra: Jodå det kommer du, fråga bara någon, sen var hon borta....

Så där står jag, tack så hemskt mycket, är totalt lost och förbannad som in i helvete på Petra, för så gör man inte! Känner Jaha hur gör jag nu då, tänk så hittar jag inte, lagom kul att ringa Dave och Sharin och säga det, känner att de redan ställt upp med att köra mig denna helgen, vill ju inte oroa dem heller. Så jag bara: jaha ta det lugnt nu Linnéa (och nej jag är inte mentalstörd så vitt jag vet) så letade jag upp en tavla med avgångar, så ser jag Hicksville, men det står inte från vilket spår det går, suck! Så kommer det fram en man och frågar mig om hjälp! Haha, andra gången under dagen iofs, och jag kunde faktiskt hjälpa den andra som frågade för jag visste var pennstation låg, stolt! Men hursom helst så står vi där lost och försöker klura ut det, så dyker det plötsligt upp vilket spår jag ska på, glädje! Så mannen gick vidare till en informationslucka och jag letade upp mitt tåg, alldelles själv! Jag är så stolt över mig! Rätt tåg och allt och tågturen gick kanon, så smidigt att ta sig in och ut till New Work City så det lär bli fler turer! Utan missöden förhoppningsvis:)

Problemen slutar inte här dock, för skulle ta bilen hem själv för första gången så Sharin hade parkerat Mercedesen på en plats och lagt nycklarna på hjulet, fattar inte hur de vågar, men men. Så jag går dit, ska ta nycklarna och de är inte där! letar på alla hjulen ingen nyckel...Paniiik! Ringer Sharin:
Jag: Hey sharin! Du vet nycklarna ligger inte här (stressar upp dem lika mycket som mig)
Sharin: Gå in på en resturang eller nått så du inte blir offer för något (ja lugnare blir man ju inte av det, så jag säger att pizza stället är alldelles brevid och att jag kan gå in där.
Sharin: Va?
Jag: jaa pizzerien liggar här brevid.
Sharin: nej det gör den inte

Så jag hade gått till fel parkering som såg likadan ut som den andra, där en svart mercedes stod parkerad och trott den var min, men icke. Så jag gick till rätt parkering och där låg nycklen givetvis på däcket och allt löste sig och jag åkte hem! Utan några skråmor på bilen eller mig och jag hittade till och med eftersom jag hade fått övningsköra den sträckan innan med Dave. Första gången jag körde helt själv dock.

Så sammanfattningsvis: allt gick bra och jag är stolt över mig själv!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Haha, typiskt dej att ha famnen full med shoppingkassar;)hem. Men det ger ju anledning att åka in till stan snart igen. Och nu vet du hur du ska ta dej fram, själv är bästa dräng. kramisar Mamma

2010-08-16 @ 15:50:47
Postat av: Linnéa Larsson

Ja visst är det och Linda kommer komma och hälsa på näst nästa helg med! Så då blir det shopping antar jag:)Drar säkert in denna helgen med iofs. Saknar er! Och jag klarar mig som sagt, har inte varit så borta som jag brukar, jag har till och med kontroll, du hade blivit stolt över vilka framsteg i inte totalt lost jag har tagit;)

2010-08-16 @ 16:41:55
URL: http://aupairusa.blogg.se/
Postat av: Mamma

Jag hade inte trott annat heller. Att du klarar dej med bravur - och stolt över dej är jag till bristningsgräns. Saknar dej också. Fredrik tycker iof att jag är löjlig - du har ju inte varit borta länge, tycker han ja!! Ha det gott, kram M

2010-08-17 @ 11:52:50
Postat av: Linnéa Larsson

Haha, bra och veta, är du orolig och stör husefriden eller?;)Kul att höra att han saknar mig med. Ska verkligen försöka med telefonen, får damp på den!

2010-08-17 @ 14:32:34
URL: http://aupairusa.blogg.se/
Postat av: Mamma

Inte orolig om du frågar mej;) De andra säger väl att jag går runt som en äggasjuk höna - du vet:) Prova med 0046371+nr, Hade varit roligt att höra din röst. Kram Mamma

2010-08-17 @ 16:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0