Ny i hemmet

När jag först kom in fick jag en snabb genomgång av huset, sen kom en och fixade med datorn och tv:n så vi satt och käkade. De är bra på att prata så behöver inte prata så mycket själv, vilket kan vara gott nu i början eftersom jag inte kan uttrycka mig tillräckligt snabbt på engelska muntligt än, men det kommer! Har fått lite komplimanger över min engelska, så jag kan inte vara värsta katastrofen! Känns bra. När han var klar packade jag upp mina grejer i mitt rum som ser ut så här:

 
Mitt rum

Gillar att det är lite ombonat, gabbys gamla, hon flyttade in till Jacob så de delar rum nu men det funkar bra för de två kommer riktigt bra överens, mesta dels av tiden i alla fall! Kändes lite skumt att gå i kylskåpet, vilket jag oroat mig för innan med! Men eftersom jag är den enda som lagar mat har redan köket börjat bli mitt område. En annan sak är kvällsrutinerna, jag har redan märkt att det är då jag passar på och fråga Sharin och Dave saker, så igår fixade vi min adapter så allt som postas på bloggen kommer ut lite efter för jag vill få med allt, jag vill själv kunna gå tillbaka och kolla och dessutom känner att jag vill skriva av mig lite. Men saken är att man stegvis kommer in i det mer och mer, det känns inte så främmande att jag behövt stänga in mig eller något. Jag försöker att vara social och framåt för att visa vem jag är och för att också de ska vänja sig lite vid att ha mig här, jag är ju deras första Au pair. Sen är det bra att se hur Sharin och Dave hantera situationer för att veta hur jag själv kan göra och hur de brukar göra och så.



Här bor jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0