Poolen & vilse

Så igår var dagen jag åkte fel, flera gånger! Skulle åka och bada med barnen i Plainviewpoolen hittade den inte, var halvägs till Woodbury när jag insåg att jag var helt fel ute, fick ringa Sharin och fråga efter vägen ett antal gånger, men sen var vi där. Vi hoppade i poolen, plaskade och lekte, ville se hur mkt barnen kunde när det gäller simma och de kan hundsim, skulle vilja lära dem att simma ordentligt frågan är hur, tror inte de är sugna på att lära sig själva, tycker dock att alla borde kunna simma. Får se hur det går med det.

Efter poolen lekte vi på lekplatsen åkte och köpte glass på Carnvel, riktigt go dag faktiskt. Roliga aktiviteter, träning medans du jobbar, skötsamma barn och god glass! Sen när jag slutade jobbet hämtade jag Sharin på stationen och släppte av henne på gymmet så jag kunde ha bilen och så drog jag till Jericho där Annie bor. Missade avfarten så tog en liten extra rundtur även nu tog det väl dubbelt så lång tid som det borde, men så är det innan man kommer på hur gps:en fungerar, den säger sväng precis när du passerar så, du måste kolla på den ofta, haha.

Vi skulle gått till Starbucks och äta, så jag hade inte ätit innan och åt inte så mycket till lunch, så jag var vrålhungrig,  men vi gick vilse på vägen dit, fråga mig inte och Tatjana har bott där i 3 månader. Det slutade med en timmes promenad och när vi kom dit var det stängt! Så vi gick tillbaka vilket tog ytterliggare en halvtimme, sen sa vi hej då och jag åkte hem till mitt kylskåp! Men det var jätte mysigt satt och spelade ett tyskt spel med Annie och hennes barn innan vi mötte upp med Tatjana. Annies värdfamilj var verkligen trevliga och kände mig inte som en outsider, så det var gött, annars är det lite konstig känsla att komma hem till någon du inte känner utan bara träffat lite kort och in till en familj hon bott hos i 2 veckor. Men det är saker som man inte behöver oroa sig så mycket för, utan man tar det som det kommer, hade man oroat sig för allt hade man fått käka tabletter eller något liknande. Det är mer att man bara gör något, sen kommer man hem, sätter sig ner och inser vad man gjorde eller vilken underlig situation det var eller hade kunnat bli.

Men that's it for now! Ska se till att aktivera Jacob och Gabby lite nu:) Take care!

Gabby och Jacob


Kommentarer
Postat av: Mamma

Nu har du hittat ditt rätta element- poolen. Är det ngn som kan lära barnen simma är det ju du! Fånga intresset först bara, så kommer det gå smidigt. Som du flänger runt - kommer vi ha en kanon guide när vi kommer o hälsar på - det bådar gott. Simma lugnt!

kram Mamma

2010-08-21 @ 10:52:32
Postat av: Linnea

Jag vet men vi kommer inte ha sa mkt tid med det for skolan borjar sen, far se blir nog poolen lite mer hoppas jag, haha. Kanon guide vet jag inte men kommer forhoppningsvis inte bort:)

2010-08-21 @ 16:20:13
URL: http://aupairusa.blogg.se/
Postat av: Linnea

Haha, nu kollar jag om detta funkar.

2010-08-23 @ 19:57:42
URL: http://aupairusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0