My day, is this going to be normal?

Gjorde barnen redo för skolan, skickade iväg dem sen var jag påväg ut! Hämtade upp Annie, drog till Michaels i Westbury, de andra hade glömt att öppna för  städerskan så vi gick till Dunkin' Donats och fikade för att fördriva tiden, delade på en munk och en punkingmuffin, mumma! Sen åkte vi och köpte scrapbooks grejs. Hittade en jag gillade så nu har jag lite tillbehör för att sätta igång efter framkallat lite bilder. Så det var den roliga delen av dagen sen när barnen kom hem så började den jobbiga delen.

Båda vill prata med mig och berätta om allt, att lyssna på den andra sedan prata själv funkar givetvis inte! Så får i dem lite mellanmål sen är det dags för läxor, den ena älskar läxor och har gjort hälften på bussen den andra försöker göra allt och då menar jag ALLT för att slippa det. Går upp för att lämna lite tvätt kommer ner, på den tiden har Gabby råkat klämma Jacobs tumme i duschen? fråga inte ens! Så han skriker som en galning och tårarna forsar, försöker trösta, kollar på tummen som bara blir mer och mer blå, jämte mig försöker Gabby förklara vad som hände, jag kan verkligen höra och göra allt samtidigt, var ju inte så att jag hörde vad hon direkt, var fokuserad på att lunga ner Jacob. Men efter lite kramar is och doritos (chips, och ja barn här får äta det närsom) så var det lugnt igen.

Drar iväg på Kumon som är ett extra program för barn som vill prioritera matte, eller föräldrar som vill att deras barn ska kunna huvudräkning bättre. De lever rövare i det väntrummet eller ska jag säga lekstugan?! Som för övrigt ska vara tyst! Var väl mer Jacob, så såg till att få ut dem därifrån så fort de båda var klara.

Hade mer problem med läxgörandet för Jacob, Gabby tjatade mest bara om att hon ville ut och cykla, var och varannan minut. Men kan ju inte lämna Jacob själv och han måste göra läxa så känns som jag straffar henne och hon gjorde allt jättefort för hon ville ut och cykla med mig, men är ju lite svårt att vara på två ställen samtidigt, men löste det sig när Dave kom hem, så då kom vi ut och cyklade och jag fick en paus från, jag lyssnar inte, jag sitter inte still, jag gör inte läxan, jag gör allt annat, jag äter inte det, ja allt med I don't wanna do that!
Ja, det var min dag.

Så dagens läxa är think twice before getting kids or becoming an au pair, cause it will be bad days 2!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0