Terapi inlägg - Take a minute for yourself

Hemma är jag den lata, visst jag gillar när det händer något, men jag vill ha tid för mig själv, bara läsa en bok, kolla på tv och bara vara, sånt jag tror att alla vill ibland, för att varva ner, känna fötterna på jorden så att säga. Här har jag svårt för det. För att stanna upp, betyder rastlöshet. Jag är här i ett år bara och jag vill göra detta och detta, borde göra ditten och datten och om jag stannar upp kommer känslan av hemlängtan, och det vill jag inte. Därför försöker jag hålla mig sysselsatt hela tiden, med barnen, familjen, kompisar här i usa, blogg, plocka i köket osv, och då menar jag mer än jag behöver, typ organiserar lådor och ja...då är det illa! Nu låter det som jag är en hyperaktiv liten irriterande sak som alltid är på spänn och så ser jag mig inte heller. Det är bara det att jag kommit in i ett tempo som jag inte kan koppla av ifrån, på ett sätt är det skönt att alltid vara igång, men jag vill kunna sätta mig ner och reflektera över saker, utan att känna tomhet eller rastlöshet. Det blir att man sätter sig vid facebook och försöker komma på något att hitta på, vilket inte är så svårt för man har typ sitt aupair nätverk, men idag vill jag bara vara, tills jag träffar Julia ikväll i alla fall! Ska bli så kul! Inte sett henne sen studenten typ, och nu är vi båda i NY! Gillar! Men nu ska jag gå och göra något eller försöka inte göra något, efter jag ringt hem... Känner att jag vill prata lite med någon hemifrån, så ska ta och försöka göra det tror jag, hoppas bara någon lyfter upp telefonen, haha.

Take care and take a minute for yourself!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det låter illa... men jag tror inte du tar skada av det ;) Men tid för återhämtning o reflektion är aldrig fel - även om det innebär hemlängtan. Köp ngn cd med go musik, försök koppla av. Kul å träffa ngn kompis hemifrån - hälsa Julia. Klart jag lyfter luren! :ikväll är jag hemma... hoppas du hinner ringa!

Take your minute/kramis mamma

2010-09-03 @ 13:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0